Trubbel på jobbet del 4

Ok, förlåt. Jag sa i förra inlägget om mitt jobb att det var slut på trubbel men det visade sig inte vara riktigt sant. Igår skulle jag lämna tillbaka mina arbetskläder och få ett intyg på att jag jobbat där i tre månader samt ställe en liten fråga om vad som hänt med min lön och att det trots allt var den 6e och att länen skull kommit den 28e månaden innan. Jag kommer dit, får vänta i två timmar innan min underhuggarchef kommer tar emot mina arbetskläder. Men när det kommer till det jag vill ha från min arbetsplats: 12000:- samt ett intyg på att jag jobbat så blev det annat ljud i skällan.
Jag fick prata med n annan chef som skulle kunna fixa det och då fick jag veta att jag hade fått ett brev av dom (till det här bör sägas att jag inte alls fått något brev) och att de ville reda ut problemen de haft med mig på företaget innan jag kunde få min lön. Jag påpekade att jag inte fått något jävla brev och lämnade min mail för att få detta uteblivna brevet per mail istället. Jag fick ringa och påminna om det idag... det har fortfarande inte kommit. vidare sa de att jag gjorde fel när vi hotade med att strejka och att mitt fackliga ombud hade kränkt goda samt och varit allmänt ohyffsad och elak mot chefen. Det här kommer då från den man som ringde mig och sa att han skulle ringa sin moster (som känner mina föräldrar) och fråga vad det var för "jävla idiot han hade hjälpt med jobb?" Dom sa också att jag skulle ringa mitt fack igen.
Det hade dom inte behövt säga och jag fick tag i mitt fackliga ombud precis inann han skulle till jobbet. Så jag fick ringa tillbaka idag.
Jag åkte in till stan och köpte en tågbiljett till Jönköping för att gå på spelning. Jag var så jävla arg och ledsen så jag var inte riktigt upplagd för att lifta. Hela resan satt jag och hänkte på hur mycket chefen har ljugit och hållit käft för att få den här konflikten efter att jag slutat för att undvika strejk.
När jag ringde tillbaka till facket idag så blev jag lite lugnare, och att dom lyckades manuverera bort mig från strejk gör inte så mycket eftersom det finns andra stridsåtgärder som man kan ta till, så om chefen inte tar sitt förnuft till fånga snart och ger mig mina pengar så kommer det bli jättedålig stämning. Jag har inte blivit såhär pissad på sen någon gång i grundskolan och det tycker jag inte är roligt. Så nu är det krig. BRING IT!

fortsättning förljer...