skit som inte finns

för några dagar sedan gick den svenska börsen ner med en jävla massa. 2,6% tror jag det var. Det betyer att alla börsnoterade svenska föredag förlorade i snitt 2,6% av sitt värde och att miljoners, miljarders med kronor gick upp i rök. Jag märkte ingenting av det. Stor skräll.
De pengar som försvann fanns inte och har aldrig funnits, det är ett jävla hittepå alltihop, en handel med luft och fantasifoster som kalls aktier ch som bara fått ett värde för att vi vanliga dödliga accepterat att det finns ett värde i det. Men så är det väl egentligen med det mesta. Om alla skulle sluta gå med på så jävla mycket så skulle mycket grejer inte fungera. Jag vill ta MOVE some ett exempel. även om det exemplet är ett exempel på ett uppror och en ovilja att böja sig än på en efektiv kamp.
Medlemmar ur move hamnade i domstol titt som tätt vilket är ett vanligt förekommande tema hos folk som vägrar böja sig för överheten. Men istället för att visa ånger så avkrävde dom dmmaren på med vilken arktoritet som han kunde döma ut fängelsestraff åt dom. När han sa att han var dommare och att det var därför han kunde göra det vägrade dom acceptera han arktoritet och sina domar. Deras uppförande gjorde hela det amerikanske rättsväsendet stummt av förvåning och sedn rött i ansiktt av ilska. Det betyder att det hade effekt.
När en av mina vänner låg på sjukhus med svåra lungproblem för ett gäng år sedan så berättade hon om en en överläkare som kommit in i hennes rum samtidigt som han skällde ut en sköterska och betedde sig som en riktig jävla gris. Han fortsatte med det även en stund inne i rummet innan han tog någon notis om Caroline som bodde där.
hon ville inte vara beroende av något jävla as till snubbe utan sa att "jag vill inte att du rör mig, jag dör hellre". Utan läkarhjälp skulle hon dö bra mycket fortare än hon faktiskt gjorde. Läkaren kunde inte hantera att det fanns någon som inte betraktade honom som en arktoritet och stormade ut och sa något om att "han faktiskt skulle säga till överläkaren!"
Det är så mycket skit som kan hålla på och hålla på för att vissa tar för givet att dom har arktoritet och att alla andra tar för givet att dom ska bekräfta detta. sluta med det.

jag saknar fortfarande Caroline.