Ideas are bulletproof

Frågan är om jag inte hatar liberaler mer än vad jag hatar nazister. Nazister är ju som vi alla vet ett jävla slödder men de har i alla fall lyckats komma fram till att något är fel i samhället och att det måste förändras. Liberaler däremot sitter bara med sina skygglappar (modell störst) och låtsas som att vi lever i den bästa av världar.

Detta gick upp för mig när jag läste en topplista över de mest lästa bloggarna i Sverige just nu. Till min chock fanns inte den här bloggen med utan listan toppades istället av ett gäng tonåriga borgarbrackor som skrev om sina dyra kläder och shopping. Är det verkligen det intressantaste vi kan läsa om? Ännu mer konsumtion? Jag försår egentligen inte hur man kan bygga en identitet kring konsumtion, något otryggare går väl knappast att tänka sig. Om du är dina prylar så riskerar du ju att en vacker dag vara ingenting om dina prylar plötsligt skulle tappa sitt värde. För självklart måste man hänga med i trenderna för att bevara sitt eget värde, om en tröja skulle slitas snabbare än vad den blev impopulär skulle detta inte behövas, men för att öka på takten så är det ju attans så effektivt det här med trender.

Det får mig att tappa tron en gnutta på människor i stort. Som om jag hade någon tro på människan kvar att tappa.

Konsumtion är ett hot. Inte bara genom att överexploatering hotar vår natur och taskig produktion kränker människor utan konsumtion är även ett hot mot dig. Saker du äger kan mycket väl äga dig i slutändan. Investera i en långsiktig identitet.