Trubbel på jobbet del 2

Det har varit rätt dålig stämning på jobbet sen en liten tid tillbaka, det beror kanske mest på att jag inte gav mig med den utskällning jag fick och bara accepterade att min lön inte skulle komma i tid utan att jag vände mig till facket istället. Eftersom min chef antagligen är en upptagen jävel som inte har sin telefon på så ofta så fick ingen från facket tag i honom så dom skickade en förhandlingskallelse. Det betyder att jag, min fackliga representant och min chef ska träffas och försöka komma överens om hur man ska lösa den konflikt som uppstod när jag inte fick min lön i tid.

Den kallelsen måste träffat min chef som en spark i pungen på morgonen för han ringde mig och skrek och härjade i vanlig ordning och sa att jag brutit mot svensk grundlag och en massa andra anklagelser hämtade helt ur luften. Jag svarade med att hänvisa honom till min fackförening och han skrek att "min fackgubbe skulle ringa honom omedelbart" vidare krävde han att jag skulle inställa mig på jobbet inom en timme och att jag var skyldig att komma när han kallade, något som även det saknar grund. Min fackliga representant ringde upp chefen och det blev visst ett jävla liv i telefonlinjen när tomma anklagelser och hög volym skulle hjälpa även mot någon som hade bättre koll på lagar och ingen anledning att vara rädd för min chef. Jag har ju ändå en anställning att hålla mig fast vid.

När det visade sig att skrämseltaktiken inte funkade blev det annat ljud i skällan och dom skulle försöka komma överens om en bra tid för förhandling. Den förhandlingen ska bli intressant.

Tack SAC för stöd och hjälp i småföretagens vilda västern.