Inlägg 102

Del två. Jens intervjuar Tor.

Vi har pladdrat på om en väldans massa saker i över ett halvår nu. Vad skulle du säga är essensen av det vi vill få fram?

Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna beskriva essensen av bloggen men jag skulle kunna gissa att det skulle vara "förbannad". För mig är det ett lite av sätt att få ut allt jag vill säga till folk som jag inte kan tjata på dagligen. Jag hoppas att folk läser det jag skrivit och tänker till lite på ett nytt sätt.

Hur ska vi göra revolution då?


Jag tror att revolutionen måste börja på arbetsplatserna. Att folk börjar organisera sig mot sina chefer och tar kontrollen över sina arbetsplatser. Slutar jobba så mycket och kommer överens om vad man egentligen behöver och vad som bara är onödig skit som borde bytas ut mot tid med andra människor.
Samtidigt måste man föra ett djurrättsabtete med alla medel för att folk ska få lite respekt för liv.
Så på jobbet, på gatan, i skogen, på havet. Överallt ska vi göra revolution.

Vad är det bästa och det sämsta med hardcorepunk?

Det bästa med hardecorepunk är den stora potential som finns i den. Att det finns en vilja att förändra och en ilska som finns inbyggd i själva musiken. Det sämsta är att det hela rätt lätt går förlorat i antigen en jävla stilhysteri eller alkoholism och apati. Hardcorekids som putsar sina skor efter att dom sparkat varandra i nyllet och punkare som bara sitter och super för det är minsann att vara vara utanför samhället.
Om vi bara kunde inse att det här är på riktigt och att vi måste sluta leva i våra små låtsasvärldar av nitar och d-takt, strykta bandtröjor och dyra dojor så kanske vi skulle kunna bli ett hot och en kraft att räkna med.
Det finns så jävla mycket som behövs göras och om vi vill komma någon stans så måste vi ta tag i det nu.

Vilket är ditt favoritdjur?


Som många redan vet så är igelkottar mitt favoritdjur för att dom har skitstora brallor.