Make love to the present

Hur många gånger har man inte fått höra romantiserande berättelser från förr? Hur jävla häftigt det var 88 eller 95 när dom och dom spelade där och där. Bra minnen varar länge och självklart får man som kid höra av de äldre om alla galna spelningar back in the days. När jag tänker på en levande hardcorescen försöker jag oftast föreställa mig Linköping och Skylten på nittiotalet och det verkar som att många andra gubbar som slutat gå på spelningar vill drömma sig tillbaka till den tiden de med.

Men jag måste bara säga något. Jag har ändå varit i scenen i sex år nu och har därför oundvikligen blivit lite av en gubbe själv och jag har inte sett hardcorescenen mer levande än vad den är nu. Visst, Skylten är heldött, senast jag satte upp en hardcorespelning där kom det 12 pers. Men om man bara har orken att sätta sig i en bil och åka några timmar så kommer man finna en jävla hardcoreskatt.

Glöm allt om Boston-88, det var för fan tjugo år sedan, nu är det 2008 och Jönköpings hardcorescen håller på att fullkomligt explodera av pepp. Alla som inte såg Hårda Tider på Grand Fest Auto i Jönköping i helgen missade ett stycke svensk hardcorehistoria. Aldrig tidigare har jag sett så mycket pepp klämmas in i ett så litet rum. Så ärligt talat är det inte intressant längre hur peppat det var att gå på spelning på Skylten för mer än tio år sedan. Jag tänker skapa egna minnen från en hardcorescen som jag själv upplevt och deltagit i och om du också känner något för hardcore så uppmuntrar jag dig att göra det samma. För om vi inte uppskattar och stöttar den scen som finns så är det bara en tidsfråga innan vi sitter där igen och gnäller om att allt var bättre förr.

Stötta: Sista Sekunden, Balance, Hårda Tider, Lions Den, Angers Curse, Let me out, Anchor, The Romance, Go For Broke, Dead Vows, , Jönköping Hardcore, Hemgården Hardcore, Linköping Hardcore, District 19, Bright Side, Monument, Dead Vibrations, Dead Fest, Treasure Fest